Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

måndag 7 juni 2010

Urusel service av Bilprovningen

Vid besök på Bilprovningen i Lillån, Örebro idag så möts du av en skylt som talar om att det p g a personalbrist kommer att ta längre tid än förväntat. Vad hjälper då att tiden bokades i april och självklart har planerats in i ditt arbetsschema. Vad tänker dom med ? Är det här någon form av protest mot avregleringen av Bilprovningen eller ?
Uruselt var namnet.
Vilket företag skulle överleva om man skyltade med personalbrist och att uppgjorda tider med kunderna inte längre gäller?

1 kommentar:

  1. Hej Steve, mitt namn är Marit Thorin och jag arbetar som informatör på Bilprovningen.

    Skälet till att vi skriver ett meddelande om att besiktningen kan bli försenad är för att öka servicen gentemot våra kunder. Vi tror att det är det är bättre att få information om vad eventuella förseningar beror på, istället för att sitta och vänta utan besked.

    Just denna dag var några av våra medarbetare på stationen sjuka. Vår förhoppning är att du ändå inte behövde vänta alltför länge på att få din bil besiktad.

    Vänliga hälsningar

    Marit

    SvaraRadera